dilluns, 26 de gener del 2009

Novetats i més canvis

Lectores i lectors (seguidors tots):
Suposo que darrerament us heu estranyat de la proliferació de posts que omple aquest espai virtual i sideral per no dir galàctic.

Respon això a una ànsia de promocionar el canvi de nom i la imatge del blog?
No (que també...), però la resposta és simple:

Des del dia 1 de gener d’enguany m’ajuda algú altre (ehem, he he he...). Sí estimades i apreciats, he “contractat” un col·laborador pel blog. De manera totalment desinteressada (ep!) i fortuïta (com dius?) ha pres veu en aquest espai un personatge tan entranyable com pesat (pssst, pssst...) esperi’s si us plau, que ja va:

Rescatat amb alicates d’acer d’entre els filferros d’una tanca metàl·lica de l’obra més gran del barri, us presento:

L’Avi Gres i Tip, altrament conegut amb el pseudònim Elvosde Q’nciencia, que sempre ha estat molt Cruyffista i poc estudiós (no faltis, això no m’ho dius a la cara, eh?). Quedi clar i diàfan que la cadena d’ADN i el fil genètic que ens manté units és el mateix que pugui haver entre un servidor i un os rentador (ho dius per no dir rentadora i que la dona no et faci anar al safareig?) per posar un exemple clar i diàfan (ja ho has dit això, noi!)

-Avi Gres...
-Mana’m.
-Defineixi’s a vostè mateix per tal que aquestes senyores i senyors es facin una idea de què parlem.
-Jo... Escolta noi: Pots posar musiqueta, abans? (deixi que això ho decideixi el lector: Si vols fer clic al reproductor de l'esquerra sonarà algun tema adient...) Molt bé, doncs apa ja podeu fotre-li canya suau... Com anava dient, jo m’he fet a mi mateix, ningú m’ha regalat res a la vida i sempre m’he preocupat dels meus. He treballat de sol a sol sense repòs i m’agrada col·leccionar segells, la música clàssica i els clàssics cinematogràfics de tota la vida, vaja!
-Li demano que es cenyeixi a la realitat i no divagui, no es tracta de confondre les lectores i lectors...
-Vols que digui la veritat?
-I tant, aquí ens juguem el prestigi guanyat amb la pols del camí...
-Bé doncs, malauradament no m’he fet a mi mateix, cada dia passo per la caixa a buscar caramels i no tinc família... Del que m’he preocupat sempre és dels meus nespres...

-Ah! Té un hortet, vostè?

-Sí un hortet amb dos nespres i un plàtan... (Si us plau!) Està béeee... No he fotut ni brot a la vida i el que col·lecciono són pòsters de dones en... (Ho entenc, em faig càrrec, continuï...) M'agrada la música (la “patxanguera”...) sí, i què? (no res...) i el cine de “destape” dels anys setanta, especialment els grans clàssics d’Esteso i Pajares... Ja estàs content?
-Totalment, crec que és un retrat força acurat, si tenim en compte el que feia fins ara: Després d’anar a buscar el caramel a la caixa passejava per les diferents obres del barri... El felicito i li dono la benvinguda al Personal i Transferible!
-Ep noi! Que jo vinc pel pit, eh?
-Sí, és clar, però el PiT són les sigles de Personal i Transferible.
-Culleres! I no hi haurà marro aquí?

-(...?!?)

-Oi que m’entens...?
-De marro, si n’hi ha, ja l’avisaré...
-Molt bé nano... I tu què?
-Jo què, de què...?
-Doncs que jo sóc l'avi Gres i Tip i tu... Només Sergi... Sergi a seques, Sergi Mongetes? No em sembla just això! Parlarem amb l’oficina de protecció de datos perquè donades les circumst...
-Dades voldrà dir, avi...
-Això mateix... Amb l’oficina de protecció de datos perquè dades les circumstàncies...
-Està bé, deixi'm que ara entendrà el perquè li he fet fer tot allò de la Viqui...

-M'has ben enredat, creia que la Viqui era una noia...
-Sempre estarem així?

-No, au... "Tira p'alante!"

Escriptors en llengua catalana amb noms que surtin de la normalitat.
-Anormals?
-No, em refereixo bàsicament al fet d’usar guionets entre noms i sigles. Aquí tenim alguns exemples que he trobat:


-J.V. Foix
-Joan Salvat-Papasseit
-Isabel-Clara Simó
-Joaquim Amat-Piniella
-Joan-Lluís Lluís
-Joan-Daniel Bezsonoff


No us talleu, si en sabeu algun més que mereixi estar aquí...

-No em diguis que tornaràs a citar per setantena vegada en Tibau! (Sembla una sucursal del seu blog això...)
-Premi! Aquí és on volia anar a parar i no és piloteig, eh? Va bé tenir un col·laborador al blog...

En Jesús M. Tibau (que també surt amb la Viqui, que és una enciclopèdia de l'Internet) té molta vista (potser això no ho signaria el seu oftalmòleg...) de ben segur que, abans de decidir iniciar el calvari de voler viure del “cuento”, va fer un estudi de mercat exhaustiu (“mertxandatge” fet per tot el seu equip, oi?) observant les tendències del mercat literari.

A banda dels ja citats en llengua catalana on no hi ha cap paritat que valgui i de noies poques l’estudi li demostraria que tot obviant la llengua castellana i sense ànim de polemitzar... Eh Fedeguico? Era bona idea utilitzar la fórmula:

Nom + Lletra Majúscula amb punt (i seguit) i finalment + Cognom

Com tot aquest munt d'escriptores i escriptors en llengua anglesa (no dius res del francès?) No...

Brian W. Aldiss
Kevin J. Anderson
Jean M. Auel
Poppy Z. Brite
William F. Buckley, Jr.
Arthur C. Clarke
Isabel C. Clarke
Samuel R. Delany
Philip K. Dick
Thomas M. Disch
Robert L. Forward
Harry G. Frankfurt
Robert A. Heinlein
Robert E. Howard
Ursula K. Le Guin
Linda S. Howington
George R. R. Martin
Robert M. Pirsig
David H. Rosenthal
Ivan T. Sanderson
Robert J. Sawyer
James V. Schall
Clifford D. Simak
Clive A. Stace
Hunter S. Thompson
John D. Voelker
Henry A. Wallace
Robert C. Wilson

Llistat buscat i extret de la Viquipèdia per un servidor (ehem...), sí i amb la col·laboració de l’avi Gres també... (No cal que el busqueu aquest llistat, que sencer no hi és... Ho hem fet un a un, i jo més...).

Hi afegeixo un dels més novells que figura entre els meus preferits: Robert J. Wiersema
(Ara et fas el xulo, oi?) que ara s'ha menjat la "J" segons la Viquipèdia i només per fer-me quedar malament...
La tendència és clara, avui dia no pots escriure res amb solvència (contrastada?) si no tens una lletra amb un punt entre el nom i el cognom, exactament el mateix que fa el nostre insigne escriptor catosfèric (sona a piloteig, ping-pong-ping-pong...)

Aquí veig que va tenir ull el paio (qui ho ha dit això...)
-Discrepo! Objectaria l'amo de l’òptica (el de la meva, que també “d'un-i-dó” la feina que té amb mi... I de "tre" i de quatre).
-I tot això... per què?
-Doncs avi Gres, lectores i lectors: En aquest temps de canvis que està a punt d’acabar...

Pssssst: Jo he fet el mateix!

-Què has fet què?
-Sí, he adoptat la mateixa fórmula que en Jesús, com ara els nostres blogs ja no compartiran paraules al títol, he pensat: Què menys!

(Deixa'm que canti, noi: Agermanats anirem caminaaaant... Boeing, boeing, boeing...)

Ho signa com diu aquí sota Sergi M. Rovira.

-I no penses posar ni una trista foto teva?

-No, amb la seva ja en tenen prou per avui, no és cert?
-Culleres nano... I per dir això tot aquesta trallada? Mira que me'n vaig a Cal Tibau, eh?

Vota'm al TOP CATALÀ!

Escrit per Sergi M. Rovira

15 comentaris:

Jesús M. Tibau ha dit...

Segur que ja anirem coneixent aquest personatge, que sempre serà benvingut a casa meva; mai li faltarà un plat a taula.

estrip ha dit...

sembla un fitxatge mediàtic. No li facis un contracte llarg no fos cal que es dormi a la palla!

Assumpta ha dit...

Tantes Couldines (o Claudines) a la llarga havien de mostrar els seus efectes secundaris...

Pobre Sergi... ell... ell... és que no som res, no som res...

Garbí24 ha dit...

Està molt bé en aquests temps que algú agafi gent , encara que no crec que estés a l'atur aquest.

Tramuntan del Nord ha dit...

Conclusió: feu un "menage a trois" en Sergi, la M. d'en Tibau ( li pagas drets d'autor?)i L'Avi Gres i Tip (et farà de "negre" i et passarà els escrits en net?).

Salut i Pelas,
Rafi

Martí ha dit...

Sergi, hi ha alguna cosa que s'hagi de llegir a l'inrevés en aquest post?? :-)
Llarga vida a l'avi! Ja me'l presentaràs algun dia.
Això de M. et fa més interessant, queda més "d'escriptor", és això el què volies, no?

Els del PiT ha dit...

Ets molt amable, Jesús, no crec que calgui...
(Aaalto, noi! Si diu que tindrà un plat a taula per mi... més val que estigui ple, eh?)
Si us plau! No li facis cas, se li pugen els fums de seguida...
Gràcies!
_______________

Xxxxxt... estrip, no voldria que ho sentís això, però és que no li puc pagar diners, només hem quedat que li donaré un caramel per dia per estalviar-los als de la caixa la molèstia... que ara que hi penso: calia?
(Calia què?) No res, avi, no res...
Salut!
_________________

(Quanta raó té vostè, Assumpta, aquest noi i els medicaments... si és que en el fons tots són uns drogadictes!)
De què està parlant, vostè?
(No res, contestava el comentari d'aquesta dama...)
Assumpta, no facis cas del que aquest home et digui... crec que desvarieja una miqueta, eh?
Un petó al front.
_______________________

Home, garbi24, aturat ja ho estava allà incrustat a la tanca de l'obra, l'he pescat abans que un manobra li fotés pel cap un cubell d'aigua freda... i m'ha caigut a mi al damunt.
(No el cubell, no, he caigut jo al damunt d'en Sergi, he he he)
Sí, això mateix, no fos cas que tornés a fer un monogràfic de refredats!
_______________

Ben conclòs Rafi, excepte amb això dels drets d'autor, diguem que és el meu petit homenatge a un paio molt trempat...
(Això fa pudor de pel•lícula rara de "vaquerus" a la muntanya...)
I només puntualitzar que dubto que aquest home sigui capaç de passar res a net -incloent roba interior- l'he fitxat perquè arribi on jo no puc, però que no se n'assabenti, eh?
Salut i força al canut!
(això és el mateix que ha dit el pixador)
Un respecte home!

Potser sí...
ìtraM:
...suid éuq ès oN-

Espero poder mantenir-lo a ratlla...
(el que dèiem de les drogues...)
Escolti que això no fa gens de gràcia, eh?!? No fotem, home, a veure si l’hauré d’acomiadar el primer dia...
(Està bé, noi, ho sento no tornarà a passar...)

Em queda un llarg i dur camí per poder intentar-ho, però respecte això de “M.” diguem-ne que pot ser per pur snobisme o per una pura txorrada més entre totes les que se’m passen pel cap durant el dia... -com el mateix fet d’adquirir un col•laborador pel blog.
(Ara no ho he entès, vols dir que jo sóc snobisme o txorrada?)
Vostè és el que és i de moment no vull que canviï.
(Que bonic, noi, ara m’has fet emocionar...)
Està bé, au va que hem de plegar per avui, estic cansat...
(Jo també nano, anem a fer una cerveseta?)
Vagi a aquell racó a fer pastetes amb el fang una estoneta, eh?

(Algú s’apunta a fer un tomb? Diuen que els dilluns hi ha molt de moviment per l’Internet...)
Gràcies a tots, companys, sobretot per la paciència...

khalina ha dit...

QUin nou fitxatge!

Serà l'hora, però si no és per en Martí no em fixo en el nom de l'avi a l'inrevés

Els del PiT ha dit...

:anilahk
...suid éuq ès oN-
(-;

Ma-Poc ha dit...

Per cert, això de la M. et fa quedar distingit ;)

Els del PiT ha dit...

Sí, la e-MA- ja ho té això, oi?
Gràcies!

rebaixes ha dit...

Encarra que tard arribo amb crossesi es molt cansat. Vigila noi que si et rellisca la M i en vés de tres ( dos cames i el pijo murcià) set posa ai`xí, en dos W es que seenyala que tens caguetes i bi e pots treure el cul del W, que ja es tist, tristíssim.j a et vigilen els del Medi Ambient, que no és broma....Para compte angelet, que quan et pugis el palantons la bragueta ha d soportar el fum de la ximeneia, pensat-ho abans de relliscar, que abans del nas hi han les mans, No dormis... Anton. Anem amb retràs
com lsa FINA, que no arriba mai, clar te el pas curt.

Els del PiT ha dit...

Ep Anton!
No et preocupis, que mai és tard per arribar al blog.
És molt bo això de la ema a l'inrevés, talment un cul :-)
No hem de dur les mans a les butxaques, pots relliscar i llavors qui para és el nas...
(Quina obsesió en no dormir, eh? Que jo ho necessito, sou vosaltres els que teniu la marxa...)
Salut!

Montse ha dit...

hola :)

una abraçada des del meu mar.

Els del PiT ha dit...

-Hola Montse!
Una abraçada per tu també des del PiT :-)
-Eeeeeeep! Aaaalto nano!
-Què vol dir alto nano?!?
-Vull dir que aquesta senyora Montse (que també és àvia com jo), NO ha especificat per qui anava l'abraçada i tu te l'has fet teva per pur afany de protagonisme!
-Home avi, s'enten que parlava pels dos...
-No veus que diu UNA abraçada? Podria haver dit una per cadascú, però no, ha dit UNA, així que...
-Home, en una abraçada hi cabem tots tres, no creu?
-Si continues halant entrepans cada vespre, la Montse hauria de ser com aquella noia elàstica que li agrada tant al teu fill i és de goma, com se diu, la...
-Noia elàstica, avi, en anglès "Elastic girl", ha ha ha...
-Això "làstiguel" com diu el teu fill, no em sortia la paraula, hi hi hi...
-Doncs apa, deixem-ho aquí, que la Montse es deu haver donat per saludada, oi?
-Molt bé doncs: Benvinguda Montse de part meva també!
-Així m'agrada avi, vostè sempre amb la última paraula...
-Àpala! Hi hi hi...

Què hem fet els del PiT darrerament?