dimecres, 7 de gener del 2009

Baixa d'un mòbil

Aquesta tarda decideixo donar de baixa el mòbil de la meva filla:

18.00 – Truco al servei de la companyia en qüestió.
18.00 i segons – Una veu automàtica de dona enllaunada comença a resar tot un seguit d’opcions d’un menú més difícil d’entendre que una carta de restaurant francès de luxe, suposo.
18.18 – La veu diu: “Todos nuestros agentes están ocupados, manténgase a la espera...”
18.20 – Me’n adono que aquest robot (o robotessa) segueix una pauta i no falla, cada trenta segons deixa anar el mateix missatge, llavors em dic: És clar Sergi, és una màquina!
18.22 – (...)
18.24 – (...)
18. ... Ara que estava a punt d’apuntar l'hora esclata la veu humana d’una noia anomenada Inés. Fraccions de segon més tard reacciono intentant recordar per què havia trucat i quan ho faig li explico què és el que vull. Em demana el nom i cognoms, el meu DNI i el Banc on tinc domiciliats els rebuts, ella només es diu Inés, crec.

M’ha ofert descomptes fins del 20% a més de regalar-me 750 punts... també passar la línia a targeta de prepagament... fins i tot m’ha dit que podria gaudir d’un descompte del 10% en les factures dels propers 10 mesos, però jo que no, que volia donar de baixa. I perquè? Doncs li he dit que ja no vull tenir dos telèfons, mentre pensava què coi n’ha de fer ella...

18.26 – Espere un momento... –em diu ella.
18.28 – M’informa de què haig de fer: Redactar una carta amb el motiu pel qual em vull donar de baixa, a més hi ha de constar el número de telèfon, la meva signatura i una fotocòpia de les dues cares del meu DNI. Tot això empaquetat ho haig d’enviar per fax al seu departament i, suposadament, al cap de 24 o 48 hores, es farà efectiva la baixa.

Tenia una estona per escriure i ja me l’han fotut enlaire, sort que sóc un paio amb recursos i m’hi he posat de valent.

Aquí teniu el document que demà al matí enviaré per fax (no ho puc fer avui perquè el DNI que tenia escanejat és el caducat i no crec que coli). El text és real i només he omès les dades més íntimes, és clar. Disculpeu que no us el tradueixi (havia de ser en castellà) i és tard i no he sopat.

En la villa de XXXXXXXX, a 8 de enero de 2009

A la atención del Departamento de Bajas de XXXXXXXX:
Ruego tengan a bien dar de baja el contrato de telefonía móvil que me une a Ustedes desde hace algo más de un año aproximadamente y que hace referencia al número del cual soy titular y que detallo a continuación:

XXX XXX XXX

Deseo que hagan este tramite a la mayor brevedad posible. Los motivos por los que solicito esta baja son de carácter personal y no creo que sean de su incumbencia.

Si un cliente habitual de un comercio deja de comprar en él, el comerciante no tendrá la osadía de preguntarle por qué dejó de comprar en su tienda... ¿No es cierto?
Pero si aún así, el comerciante decide preguntar y el cliente se lanza a responder, tal vez al comerciante no le guste conocer la verdad y se arrepienta al momento.

De todas formas si a pesar de todo esto que les cuento, todavía quieren conocer el motivo de esta solicitud, les diré que he roto una turbulenta relación amorosa con una mujer a la que regalé un terminal con el citado número. Como soy hombre noble aguanté hasta que el otro día el dueño de la frutería, donde compro con asiduidad, me contó que la había visto paseando con alguien “agarraditos” de la mano y una vecina, que en ese momento pasaba por detrás del frutero y había "oído por casualidad” nuestra conversación, nos comentó que lo había hecho para darme celos, a lo que el frutero añadió que seguramente lo hizo por despecho... y ese fue el momento mágico en el que vi la luz y pensé para mis adentros: mi ex-amante se equivoca, pues si no está conmigo... ¡Que sea el otro quien le pague las facturas del móvil! Y así fue que, agradecido al frutero y a la vecina, decidí dar de baja esta línea.

Pues hasta aquí el motivo, aunque yo hubiera preferido decirles sólo que quiero dar de baja este número porque sí y hubieran tomado buena nota simplemente.

Con ello me hubiese ahorrado pasar un tiempo dándole a las teclas para redactar esto, buscar fotocopias de DNI (que ustedes ya tienen sobradamente), imprimir el documento para luego poder enviarlo por fax a su departamento...
Sin ello hubiera dedicado este precioso tiempo a contemplar el bucólico paisaje que la nieve nos ha regalado.

Sin más, aprovecho para saludarles cordialmente, desearles un feliz año nuevo esperando que la crisis no me obligue a dar de baja mi propia línea.

Atentamente



Sergi XXXXXXX XXXXXX
DNI XXXXXXXX-X

Fiel cliente de XXXXXXXX desde el año 1998, que nunca recibió regalo alguno y siempre tuvo que pagar, a pesar de los puntos... con la excepción de un CD de villancicos extraordinarios que nos amenizó una Nochebuena de las tantas Navidades en las que he mandado felicitaciones vía SMS o vía llamada (siempre con XXXXXXXX) deseando lo mejor a familiares y amigos.

PD: Siguiendo instrucciones de Inés, una de las amables operadoras de carne y hueso que los clientes anhelamos encontrar después de los interminables y aburridos menús robóticos, les adjunto a esta solicitud una fotocopia de las dos caras de mi DNI, aunque debo advertirles de una cosa: en el citado documento, por más que he buscado, sólo he hallado la mía.

I és que em toca els nassos haver de donar tantes explicacions!

-: Als que llegiu aquest post sencer abans de les 8.30 del matí del dia 8 de gener pensant que ja podria haver penjat alguna foto, us diré que m'ha estat impossible per un problema intern de blogger segons diuen. Als qui vingueu a partir d'aquest moment: res, ni cas... ;-)

Vota'm al TOP CATALÀ!

16 comentaris:

Jesús M. Tibau ha dit...

genial

Anònim ha dit...

JaJaJA!! molt bona la carta, veig que has començat l'any inspirat.

Records i fins aviat,
Bon any !!!
Francesc Batlle

Assumpta ha dit...

MAGNÍFICA!!!! :-)))

ET FELICITO!!! juassss... així hauriem de fer tots davant exigències estúpides!!!

----------------------------

Ahhhh!!! per cert, gràcies per avisar-me dels problemes de blogger amb les fotos, m'estava tornant boja (més boja, vull dir)

Els del PiT ha dit...

Ja he acabat de sopar... Coi!

Gràcies Jesús!

Francesc! Quant de temps fa que no... calla! Tu em vas enviar una felicitació per SMS... et vaig contestar i el dia cinc em vaig adonar que tenia una icona nova al mòbil: Creia que era un regal de l'operador, però no: cap dels missatges que vaig enviar per cap d'any va ser lliurat al destinatari :-S
Aprofito per desitjar-te Bones Festes, Bon Nadal, Bon any 2009, Bona Entrada d'Any, Bons Reis i feliç descans post vacances de la canalla! Ah i Per molts anys, estic segur que aquest any en faràs uns quants ;-)

Assumpta: Si tothom que vulgui donar-se de baixa pren aquest model de carta, aviat rebaixaran les exigències per una baixa o hauran de contractar més personal, afavorirem la contractació de gent aturada i remuntarà l'economia... i la Pau regnarà a la terra per sempre més i... me'n vaig a dormir que el cap em bull.
:-)

Garbí24 ha dit...

Digne de ser ,carta tipus, de baixa de companyia de telefonía.
També m'he barallat amb aquesta gent i ja sé del que parles .
No vull se gafe , però com la meva , aquesta historia no s'acabarà aqui.

Els del PiT ha dit...

garbi24:
De moment esperaré les 48 hores abans de caure en una depressió...
;-)

Ferran Porta ha dit...

Sergi, t'estàs convertint en el meu heroi blocàire. Una carta fantàstica, un (altre) post divertidíssim.

PS: Ens confirmaràs que finalment has aconseguit donar de baixa la línia, oi? Quina barra tenen aquesta penya, déus!

bajoqueta ha dit...

jajajajajaja segur que indiferents no els has deixat :)
és que tenen un morro...

Anònim ha dit...

Sergi

No és per desanimar-te, però jo vull donar de baixa un mòbil des de fa 4 anys, ja he enviat 2 cartes (no tan bones com la teva, és clar) i el mòbil segueix actiu. Son uns barruts, però què fas? Canviar de companyia? Si és que totes són iguals...
Si ho aconsegueixes, m'ho dius, llavors faré una carta com la teva (si és el que funciona).

Els del PiT ha dit...

Ferran no diguis això que em posaré a plorar d'emoció... amb els calçotets per damunt dels pantalons ;-) Ho confirmaré, segur.

Bajoqueta: Encara no l'he pogut enviar, haig d'escanejar el DNI nou, però... per curiositat: algú recorda com es deia aquella màquina que copiava allò que hi posaves al seu interior, molt semblant a un escàner?

Coll...ns Martí quins ànims!
Si em funciona copia, copia...

Salut i gràcies a tots per deixar-vos caure en la temptació!

khalina ha dit...

m'ha encantat aquesta carta. Genial!

Els del PiT ha dit...

Gràcies khalina!
Finalment aquest migdia l'he aconseguit enviar, després de muntar l'escàner. Uuuuf, quina feinada!
Comença avui el termini per a fer efectiva la baixa, que si no m'erro serà diumenge a les dotze... tatxaaan!

Margarida Aritzeta ha dit...

Quina sort que en Jesús Tibau ha posat un enllaç al teu bloc. Boníssim! Un relat literari d'una gran qualitat, tant si l'anècdota és veritat com si no, la "carta de baixa" és esplèndida. Hauria estat una llàstima que hagués estat una carta privada

Els del PiT ha dit...

Acabo d'arribar a casa ara mateix i me n'he assabentat, també ara mateix, de l'enllaç que el bo d'en Jesús ha posat avui en la seva secció blogs degustació. És un honor! Encara no he pogut donar-li les gràcies :-(
Margarida Aritzeta:
Benvinguda i gràcies pels teus comentaris, són molt amables i m'afalaguen.
Et confesso que el post és totalment veritat, m'hi jugo la credibilitat (si és que n'he tingut mai...) ;-)

Dedicat a tots en general i molt particularment a l’amic Martí F:

Avui, 52 hores i 33 minuts després d’enviar la meva sol•licitud per fax... trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (això vol ser un redoble de tambors...) TATXAAAAAN...

He rebut la confirmació de baixa de la línia via telefònica per part d’una amable operadora, i en diumenge...?!? (d’impressió).
A banda de confirmar-ho, m’ha demanat disculpes de part de la companyia tot aclarint-me que no calia que a la carta hi cités el motiu, tot això deduint un somriure ample i divertit en la noia. Ah! Que no calia? -he pensat, doncs ja em podia haver estalviat de fer el paperina amb la carta, oi?

Salut a tots i gràcies!

Anna ha dit...

Fantàstic Sergi! Pagaria per haver vist la cara de qui va ser el receptor d'aquesta misiva que no té preu!
Seguiré en contacte.

Els del PiT ha dit...

Benvinguda Anna!
Jo no pagaria, ja he pagat prou, recorda que el mòbil era de la meva filla de dotze anyets...
Bé, en realitat ja estem buscant mòbil ;-)

Què hem fet els del PiT darrerament?