dilluns, 9 de febrer del 2009

PiT-PiT, PiT-PiT-PiT...

Des del PiT volem retre el nostre especial homenatge a un dels companys més necessaris i usats de tots els anys d'escolarització: El Boli Bic (de ben segur fidel company dels que escriuen en blocs).



Amb aquests estris s'han arribat a fer coses originals com aquestes (la Bolisfera, dedicada als que escriuen en blocs):
O estris tan extravagants com aquests que il·luminen (per no dir làmpades...)

O aquesta altra:



Però potser una de les coses que us pot haver passat pel cap en veure la primera fotografia (la dels quatre bolis blaus "Bic cristal") sigui aquesta altra:

"Xuletes"! Només per fer memòria, eh? Això ho dedico als meus fills en particular (i a tots els vostres en general: Res de "xuletes"!)

Caram... A veure què trobo a la xarxa referent a les "xuletes".

Guaita què fan ara! (Si és que t'ho posen a web, hi hi hi...)

Doncs això em va molt bé per justificar el particular homenatge del PiT al boli Bic tot recordant aquella tonada de l'anunci adaptada (ets un malalt, noi...), que imagino recordareu:





Dues escriptures podeu trobar al PiT:


PiT normal escriu el nano...

PiT negreta escriu el iaio (un respecte, noi!)

...





* * *
Per si voleu jugar a fer experiments i ja que no avisen del risc que pugui comportar fer-ho a casa, l'avi ha trobat aquest vídeo al YouTube (IúTup, noi). Nosaltres encara no ho hem provat per manca de bolis Bic, com no escrivim en blocs i ho fem directament al blog... (hauràs de preguntar als teus fills, he he he...)

Per acabar aquest post "patillero" (per no dir gratuït, eh?) us deixem un enllaç a la pàgina d'un artista de La Carolina (Jaén), on curiosament hi tinc família llunyana per part de pare (és andalús el teu pare?) No, és de Ciudad Real, però d'un poblet que quasi toca Andalusia (doncs parla un català perfecte...) Això és perquè va venir a Catalunya amb onze anyets, avi (ah! Immersió lingüística?) No home, interès que hi va posar...

Aquest en Casas té una col·lecció hiperrealista (per no dir súper...) de dibuixos fets amb aquests bolígrafs (compte que en gasta unes tres unitats per dibuix el paio...) i que he trobat molt interessant (hem trobat, nano, hem):
Pàgina web: Juan Francisco Casas (deu ser patrocinador oficial de la marca Bic, després de tu mateix...) i també l'enllaç al seu blog: (Pre) Apocalípticos y (Des) Integrados (patrocinat pel Personal i Transferible, veig) No exageri, home...
* * *
-T'has oblidat de posar una foto de la marca Bic.
-Vostè creu que cal?
-Qui sap, potser encara faries la primera pela, hi hi hi...

Vota'm al TOP CATALÀ!

Escrit per Sergi M. Rovira
No tot, eh? Que jo també faig feina... (Avi Gres)

19 comentaris:

Garbí24 ha dit...

Quantes coses s'han escrit amb aquets instruments , en un mon com el nostre es estrany que una cosa tan sencilla duri tants anys .
Ara estic perdent el temps amb el video del iutub , a veure si m'ensurto

Carme Rosanas ha dit...

No sabria ni comptar la quantitat de bolis Pit que he arribat a gastar... sempre el que escriu normal, els taronges no m'agradaven. Per cert que em sembla que se'n deien Bic, abans...

Carme Rosanas ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Carme Rosanas ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Ma-Poc ha dit...

Jo també he utilitzat un munt de bolis PiT (dels normals). Per cert, tens entretingut l'avi amb aquestes figuretes dels bolis :)

Molt divertida la cançó del Pit-Pit-Pit-Pit-Pit

Tramuntan del Nord ha dit...

Amb aquests "bics-pits" jo hauria agafat més apunts o potser hauria agafat més el boli.
Per cert recordo, no se si era una llegada urbana, que per fer calers per anar de viatge de fi de curs t'oferien la possibilitat de montar bolis bic

Sergi ha dit...

Merda, mira que tinc bolis per aquí i cap de la marca citada (no farem més publicitat) per provar l'experiment del vídeo, em quedo amb les ganes!

Doncs què vols que et digui, a mi el post m'ha agradat, dec ser de cor senzill.

Assumpta ha dit...

Si em promets que et portaras bé, t'ensenyaré unes fotos de Bolis Bic que t'agradaran molt... però t'has de portar bé, eh?

L'autor és un blogaire fotògraf que fa unes macros impressionants. Val la pena...

Preparat? :-)


aquí

aquí

aquí

aquí

Espero que t'agradin... així com tot el blog :-))

Assumpta ha dit...

Per cert, que jo no puc veure cap vídeo si no un gran espai en blanc (suposo que allí deu ser el vídeo, però a mi no em surt a la pantalla!!)

Anònim ha dit...

El boli bic mareeee quins records! jeje... i van bé eh :)

Els del PiT ha dit...

garbi24:
Precisament vinc de ca l’Anton (Rebaixes) i he quedat astorat de saber que la seva mare va escriure la història de diverses generacions de la família amb un boli (bé, suposo que en devia fer servir uns quants...), però sí, és sorprenent que encara funcionin i ho facin bé. (Si te’n surts amb el tap del boli, ja m’ho faràs saber, acabo de veure de nou el vídeo i ja em ronda que hi ha truc amagat...)
Una abraçada.

Carme:
El PiT taronja és el que m’he adjudicat jo al post, hi ha alguna cosa del que escric que no t’agradi? He he he... Bromes a banda, et dono la raó en això dels taronges, a mi tampoc m’anaven bé. (Segur que hi ha un estudi valencià que afirma el contrari...)
Un petó al front.

Carme:
Gràcies per engrossir la llista de comentaris.
Un petó a la galta esquerra.

Carme:
M’agrada veure la teva foto per aquí.
Un petó a l’altra galta.
;-)

Ma-Poc:
Crec que els PiTs normals guanyen la partida per golejada (algun valencià a la sala?)
L’avi ara dorm, està cansat, avui ha fet prou feina i ha quedat TiP de PiTs.
És curiós com s’enganxa la cançoneta de marres, és com allò del Cola-Cao
;-)
Una abraçada emblocada!

Rafi:
Home no diguis això! No ens haguérem conegut pas tu i jo.
Ara que ho dius, potser sí que es feia això dels bolis per anar de fi de curs...
Una abraçada, records a la família i un petonet a la Jana (crec recordar...)

Xexu:
I per molts anys el mantinguis aquest cor senzill. Si et serveix de consol, nosaltres tampoc ho hem pogut provar, no trobem cap boli PiT per casa. Els meus fills tenen de tots colors i formes, fins i tot amb caps d’animals, però res ni un trist boli Bic cristal que van tan bé... Disculpa un moment (Senyors de Bic, a veure si us estireu una miqueta que ens ho mereixem, oi?)
Haurem d’esperar notícies de garbi24...
Una abraçada de bona nit!

Assumpta:
Estàs insinuant que... Penses que jo... Vols dir que... No m’ho puc creure! No confies en mi!?! Ja està bé dona... A veure si hauré d’enviar l’avi Gres a voltar pels blocs dels teus amics... És això el què vols? Vols que desperti l’avi? Està esgotat i dormint com una soca. Deixa’m citar un holandès que de ben segur et va fer saltar de la butaca algun cop (ja sigui per bé o per mal...) “Tú egues muy mala paga decig pacto yo he goto, pogque yo he haflado con Guifaldo...”
He visitat les fotos i són espectaculars realment, me l’apunto, gràcies.
PS: No podem veure el vídeo? Nostru Senyor t’ha castigat... Peg dolenta, eh?
Un petó molt gran i records al teu marit (suposo que li hauràs deixat veure aquest post... No és gens passat i les meves “micros”, ja veus...)
:-)

Cesc:
Tu deus ser del sector de les xuletes... (Ho intueixo pel je je, eh?)
Una abraçada escrita (no perduda...)
____________________

Per si hi ha algú interessat/ada a saber a qui pertany la fot del PiT, us diré que a l'altre Pitt fins que es separin...

khalina ha dit...

Els bolis Bic sempre ens han acompanyat. I la cançoneta és tan enganxosa! Vaig veure-la al youtube en portuguès, i no queda tan marxosa com l'anunci versió espanyola..

A mi tampoc m'agradaven els taronja

Els del PiT ha dit...

Ei khalina!
Ara que dius això del portuguès, en el primer enllaç que m'ha posat l'Assumpta es pot llegir un comentari d'un d'ells (que ho és) i diu "bic cristal, ponta fino, ponta normal" o una cosa semblant. Sí, tenim l'oïda acostumada a la versió d'aquí. (Em pregunto si l'anunci es feia també en català...)
Recordo que els taronges quedaven secs de seguida, però.
Petons!

Assumpta ha dit...

Jejeje he reiniciat i ara ja l'he pogut veure :-)
És que em fallaven un munt de vídeos... fins i tot del meu propi blog!! Es que ni es veien!! (quedava l'espai buit... uff quina angoixa existencial)

Jajaja molt bé... espero que hagis estat bon nen en la teva visita al blog d'en George, eh? (juaaaassss em moro de riure!!) :-P

rebaixes ha dit...

Ara que tots dormiu, despertaré a l'avi Gres i ens en anirem de parranda, ell si vol que prengui el BIC ( bones intencins company), jo agafo el PILOT ... per escriure una JITANJAFORA no tant llarga com la que ens has posat avui. / Fins ara jo matinava i a les set del matí tothom dorm, haurem de posar-nos en contacte amb els avis vostres i veure com ronqueu, que quan un té calerets,es quan ronca, ja veieu que li pasa al SOL BES, que li han dit que BES SOL, que ara s'estila la moneda de perllà del Perú i que els acalenti a eixos que vlen la FINA per veure el PIT que té, això és un ASCO, calla anton que estas molt prop d'ASCÖ i amb el teu PILOT no causis una nuclearització del territori... Ja ho diu l'avi Gres, es cosa de TERRASo el que trepitges, nano. Adeu... dormiu angelets !!!!!!!!!!

Els del PiT ha dit...

Assumpta:
No vaig dir ni piu.
;-)
_____________
Anton, Anton...
Quina combinació més estrambòtica i curiosa de paraules!
En això de les parrandes:
Veig que sereu una mala influència per l'avi Gres...
Teniu ressaca ara?
L'avi sí.

Carme Rosanas ha dit...

Seeeeergi, vaaaaa ja he esborrat els comentaris sobrers. Ets un sol de contestar-me tres cops!

Mite'ls ells, se'n van de gresca!

bajoqueta ha dit...

Osti osti qui no n'ha fet servir? A mi encara m'agraden de tant en tant per escriure segons què, tenen lo seu encant!

rebaixes ha dit...

Ahir em va fer esperar ala fresca i avui tenia tancat, aquest avi, iva quan a vi, no avi quan i va. No me'n fio que no deixa la clau a la botera,si vol dormir que dormi, quan es despertarà potser ho trobarà tot d'altabaix, Jo que avui volia preguntar-li si sabia com ss'ho farà nostre senyor que al cel sia amb tots els angelets i angeletes de la guarda que aniran al paro per que els seus guardats no els necessiten per fer baixar la cota i fita d'accidents laborals, qu tindran un problema per avidr-los i buscar-los hi nova casa i tota la pesca , i ara, dormint, DORMILEGA, NO DORM I LEGA, SIN DORMILEGA que faré pobret sense saber coses tant importants que em ballen pel cap a les nits i no em deixen estar quiet entre llençools... Que li perdo la confiança, Que no em digui que ha perdut les crosses, coses més importants es perden i ningú hi possa remei.Qu e no la deixat la remei... Ara ho entenc tot per això no es pren les medecines, ja te el remei a casa... Pan duro.. Anton.

Què hem fet els del PiT darrerament?