divendres, 1 de maig del 2009

Mixtura de relat (Joc creatiu de'n Tibau i Terracotes Conjuntes)

Lectores i lectors:

Avui ha començat el mes de Maig i s’han disparat totes les alarmes al PiT. M’he adonat que no havia fet cap relat pel joc creatiu d’en Tibau basat en fer un relat de màxim 200 paraules inspirat en un dibuix de l'Ignasi Blanch. També aviat rebré un correu que té a veure amb la meva primera participació en les Històries Veïnals que proposa el Veí de dalt (si finalment acabo d’entendre bé el seu funcionament i no la cago...).

Aprofitant que l’ordinador principal de casa estava disponible per “pura casualitat” (he engegat la família sencera a voltar en bicicleta i patins), m’he dit: Què caratxus! Faré una mixtura i hi colaré al relat allò dels Guerrers de Xian que proposa el Relats Conjunts i tira milles que fa baixada i la palla va cara aquests dies (NPM).

Així que si teniu a bé llegir-vos-ho no ho trobaré pas malament i si no en teniu ganes, passa pas res, de res, eh?

* * *



Al país d’Unwrittenword, dominat per la Societat de Terracota, la paraula escrita no significava res. Els líbers florien a les branques de les litèries. La feixuga càrrega de fruit les obligava sovint a fregar el sòl amb les branques per alliberar-se de gran part del pes esgotador. Milers de fulls escrits es desprenien dels líbers a causa de l’aire de tardor i iniciaven l’irremeiable procés que els duia a la mort. La paraula escrita s’esborrava d’immediat i reposava als peus de les litèries putrefacta, tan sola com la fruita madura que ningú ha collit. Aquests arbres creixien en zones regades amb aigua amorosa i adobats amb rebuig de textos prohibits per la Societat. Els habitants més inconformistes d’Unwrittenword s’enfilaven amb discreció als arbres per nodrir l’ànima fins que eren descoberts per algun membre de la Societat.

Començava a ploure quan l’unwrittenwordenca Wilenka s’enfilà dalt d’una litèria per esbrinar per què ho feien els inconformistes. Amb el cor accelerat per la por de ser descoberta, arrencà un dels fruits, l’obrí i contemplà uns ulls ensopits que l’observaven entre un munt de signes que no sabia desxifrar. Astorada sentí l’esgarip d’un dels membres de Terracota que es desfeia als peus de l’arbre.

* * *


—... cent noranta-vuit, cent noranta-nou, dues-centes! Clavat nano, hauràs de preguntar allò dels espais i els caràcters a en McAbeu, hi hi hi...
—Ostres avi, creia que estava comptant guerreres!
—Guerreres? Veus faldilles i se te'n va l'olla, oi?
—No, no avi, era perquè vostè comptava en femení i jo... Bé, deixem-ho estar. No cal preguntar això de les paraules, tingui en compte que aquí hi ha dos relats en un i que, de cara a la participació, només compta el text de color negre, eh?
—Quin malandando estàs fet...

Ah! I posats a enllaçar, el nom de l'unwordwrittenca és un anagrama que no us caldrà regirar massa per esbrinar-lo i he pensat que era adient ;-)

Escrit per Sergi M. Rovira
—No tot, eh? Que jo també faig feina...
—Comptar paraules avi?

22 comentaris:

Jesús M. Tibau ha dit...

moltes gràcies per la teva participació. Encara t'han sobrat 4 dies

JJMiracle ha dit...

M'encanta com ho has lligat tot! :-D

McAbeu ha dit...

Exactament 200 paraules (en aquest cas que hi hagi 1236 caràcters amb espais i tot) no és rellevant i per tant el relat és apte pel 104è Joc Literari. :-DD
El relat està molt bé, i compleix a la perfecció com RELAT CONJUNT i com JOC LITERARI creatiu, em pregunto si el faràs servir també com HISTÒRIA VEÏNAL?
És broma, eh!. Una abraçada i dóna-li records a l'avi de part meva.

Assumpta ha dit...

és GENIAL!!!

Estic admirada, t'aplaudeixo i et faig una reverència :-))

No tan sols has fet dos relats en un, és que has complert perfectament "les normes" de tots dos i, el més important, el relat ÉS MOLT BO!!! :-))

La meva més sincera felicitació :-))

Assumpta ha dit...

Ei, Sergi!! Que t'has oblidat d'enllaçar el teu relat a "Relats Conjunts"!!! si no ho fas no quedarà constància d'aquesta proesa teva jejejeje :-)))

(Ho he anat a mirar perquè he pensat que t'hauries oblidat... no sé, tinc poders mentals jo, ja saps que sóc a tot arreu)

Ah!! I no em diguis que li has dit a l'avi que ho enllacés ell i no ho ha fet, eh? jajajajjajaja

Els del PiT ha dit...

Jesús:
No estaràs insinuant que et faci de cangur, oi?
;-)

P-CFACSBC2V:
Gràcies! (Si ho hagués fet així amb les noies de jovenet, hagués tingut problemes seriosos, eh?)
;-)

McAbeu:
Es pot fer això amb les HV? Quina idea!
Aviiii!!!
Mànama!Records d’en McAbeeeeeu!
Gràcieeees igualmeeeent!;-)

Assumpta Exagerada:
Gràcies per la desconfiança, no havia ni caigut en això d’avisar als Relats Conjunts...
Què faríem sense tu al PiT... Ets un sol, bonica! Si m’ho hagués dit ho hagués fet, no em costa res fer enllaços a mi, hi hi hi...Una abraçada des del (i dels del) PiT!
:-)

Assumpta ha dit...

Jajajajajajajaja em moro de riureeee t'ho prometo... ai, que m'agafarà alggggUuuu!!

"Gràcies per la desconfiança"

:-)))))))))))

Els del PiT ha dit...

Ràpid avi, una dosi de 200 mg de diapoxiapapan i l'ampolla d'oxigenoxenafol!

També caldrà el desfibrilitzitzador de dioxènesis amfiloxades doctoret?No infermeret, crec que la salvarem d'aquesta, la pacient (a banda de patir de desconfiança immunoadquirida per empirència pura) ésforta i valenta!

Marxaaandoooo!

Assumpta ha dit...

Però si em feu riure més no em passarà l'atac!!! :-)))

Ai, de veritat, eh? Crec que hauré de fer com va dir en Cesc, de llegir-vos quan estés ensopit, doncs això :-))

Va, prou, eh? jajajajajajja

Els del PiT ha dit...

Bateria baixa del portàtil i haig d'anar a dormir ara mateix.
Bona nit Assumpta i bona nit avi!
Bona nit a tothom

Assumpta ha dit...

Bona nit, que descanseu molt i gràcies per les rialles, que són salut :-))

Ferran Porta ha dit...

Deixant de banda la maionesa de text que t'ha sortit -ep, de bon rollo, eh?? Ho dic perquè has lligat tan bé les dues històries! ;-), constato com entre l'Assupmta i tu/vosaltres dos col·lapsareu el formulari de comentaris del PiT! :-))

"Mixtura de relat" sona a nom de plat de l'Adrià. Res, una bestiesa però m'ha vingut al cap :))

Sergi ha dit...

Ostres, tu fas allò de 'más difícil todavía!'. Doncs t'ha quedat molt bé la barreja de relats, com si fos fàcil pensar en un, pensar en dos a l'hora ja...

Els del PiT ha dit...

Ferran:
D’acord, accepto que esferifiquis mixtura en tant que mixte + confitura = mixtura.
Em sembla fantàstic que diguis bestieses, eh? De bon rotllo!
:-)

XeXu:
Només diré que m’han crescut una mica les patilles i l’avi m’ho ha notat. Acabo de llegir el teu mail i aprofito per reiterar allò que et vam comentar al post.
;-)

Carme Rosanas ha dit...

Ei! Els del PiT soun genials! Molt bona història "encadellada" amb els dos temes.

M'ha encantat això dels líbers que es desfullen ala tardor ...

Una abraçada per a cadascun!

kweilan ha dit...

Molt bé...m'he divertit molt.

Assumpta ha dit...

Jajajajajaja Ja he vist que al final ha estat l'avi qui ha hagut de posar l'enllaç!! :-)))
He estat a punt de riure allí mateix, però he pensat que allí no em coneixen gaire i potser no quedaria massa bé així que he vingut a riure aquí però ja marxo jajajaja

Jordi ha dit...

Encara estic flipant amb aquesta mixtura de relats sobre una base de catosfera i corregit amb un toc àcid de l'avi Gress!!

Anònim ha dit...

Tan sols valtros dos ens podieu aportar un relat creatiu com aquest.

Ma-Poc ha dit...

Ostres, d'això se'n diu economia del relat :)! Dos en un! Fantàstic! La veritat és que t'ha quedat molt i molt bé!

Els del PiT ha dit...

Carme:
Ens agrada que t’hagi encantat, pel proper sant Jordi líbers desfullats i roses editades.
Abraçades!
:-)

kweilan:
D’acord...

Assumpta:
Hehehe... Crec que les teves rialles són sempre benvingudes arreu.
:-)

Jordi:
Em fas venir salivera, eh?
;-)

Cesc:
Exagerat com sempre...
;-)

Ma-Poc:
Economia de relat i llargada de patilles, he he he...
:-)

Gràcies a tothom i totadona que ha parat atenció!

khalina ha dit...

Ha estat molt bona idea

Què hem fet els del PiT darrerament?