dilluns, 29 de desembre del 2008

Qualitat humana

Avís important: Algunes de les imatges poden ferir la sensibilitat del lector (només en el cas que us faci fàstic veure aquesta dentadura d'aquí)

Aquesta foto correspon a una fotografia d'unes incrustacions dentals maies que en Daniel, el guia mexicà, aguantava a l'inrevés fins que vaig recomanar-li que li donés la volta ja que, com tots sabem, les dents petites són les de la part inferior, o això és el què jo creia. Em va sobtar que entre la quantitat de gent -sobretot americans- que visiten a diari Chichén Itzá –una de les meravelles del món- no hi hagués ningú que l’advertís de l'error. ¿No hi ha hagut cap professional del món de l’odontologia entre el milió dues-centes mil persones que visiten el basament piramidal? Bé, per no fer demagògia, és clar que tota aquesta gentada no passa pel davant de la foto del nostre guia, però potser si l’agència fa l’excursió a diari amb un grup d’unes vint persones, fan cent a la setmana que podrien ser cinc mil dues-centes a l’any... i cap dentista, ni auxiliar? Potser és per això que a la dentadura li falta una dent incisiva... Així són les dents –que diria un dentista tirant de tòpic- has de tenir cura només de les que vulguis conservar, passa el mateix amb les persones, les amistats en general i la família en particular.
Per continuar amb Mèxic i tenir cura de les persones, no em direu que, posats a tenir un accident, no seria millor que et recollís aquesta ambulància mexicana que teníem just al davant del centre mèdic de l'hotel.

Quina qualitat, sí senyor!



Vota'm al TOP CATALÀ!


6 comentaris:

Assumpta ha dit...

Ah, boniques incrustacions... com pearcings "a l'estil maia" ves per on.

Com s'ho feien per foradar les dents? ostres, sospito que potser feia una mica de mal, eh?

I això de la foto cap per avall jajajaja potser altres dies l'agafava del dret, home... això va com va... :-))

Els del PiT ha dit...

Realment és molt trist el panorama que pots veure de primera mà, Cristina. En un principi la primera cosa que vaig pensar és en "Calidez" i és que no sé encara quin és el veritable sentit de la paraula “calidad” pels mexicans.
Bon any!

Ei Assumpta!
Els maies foren uns precursors en moltes coses i amb això hi trobem una mostra.
Respecte al mal? Doncs no ho sé, però de ben segur que prendrien les seves herbes a mode d'anestèsia... la tècnica era amb broca manual amb punta de quars i suposo que era un procés lent. Curiosament el cas de la fotografia, que el guia ensenyava sempre a l'inrevés -ho dic perquè m'ho va voler discutir i jo li ho vaig rebatre amb coneixement de causa-, no mostra l'altra cosa que els maies es feien a les dents i que imagino amb més dolor que les incrustacions: el llimat de les dents incisives superiors amb fins estètics... fa angunia només de pensar-ho oi?
Bon any també per tu!

Assumpta ha dit...

Si? sempre l'ensenyava a l'inrevés? ostres jajaja que no té miralls a casa seva per saber que les dents petitones son abaix?

Ets dentista, Sergi? :-)

Els del PiT ha dit...

Noia, ja veus que jo també vaig quedar sorprès de ser l'únic que li ho va dir.
A la pregunta segona respondré que no, però sí que hi tinc molta relació ;-)

Assumpta ha dit...

Aaaaah!!! :-))

Els del PiT ha dit...

L'homenatge a Brossa és el següent post, ho dic per aquestes Aaaaah
Salut!
;-)

Què hem fet els del PiT darrerament?