dimarts, 4 de novembre del 2008

Més lectures.

Tan bon punt vaig acabar la novel·la de Linwood Barclay ‘No time for goodbye’ em vaig posar en contacte amb ell a través d’aquesta magnífica eina que és Internet.
Em va respondre unes hores més tard des de Canadà. Magnífic! Després d’haver fet menció en el post de les lectures estivals, he rebut diverses visites als blogs cercant aquest mateix llibre en castellà amb un títol que seria: ‘Sin una palabra’, però no sé si ja es pot trobar a les llibreries. De tota manera, insisteixo en que és una novel·la recomanable per passar bones estones enganxat.

Vaig contactar també amb els autors de dues novel·les més que vaig llegir durant el mes de setembre:

‘The promised land’ de David Hewson (que comparteix nom i cognom amb en Bono, el de U2).

Bierce, un policia condemnat a mort per l’assassinat de la seva dona i el seu fill petit comès vint-i-tres anys abans, ‘escapa’ (és alliberat) del corredor de la mort just abans de morir sota els efectes de l’agulla d’una xeringa química. La novel·la transcorre durant els quatre dies després a la seva sortida de la presó, mentre va lligant caps de tot plegat. Conduït en una ambientació moderna en contrast amb el que el personatge es troba de nou en un món que per a ell es va aturar l’any 1983. Va ser empresonat perquè no recordava res de res i mai va poder negar que ell fos l’assassí, però tampoc podia demostrar el contrari.

362 pàgines de misteri amb personatges diversos i misteriosos com la jove Alice Loong, meitat xinesa, que l'acompanya des de la tornada a casa seva.

La versió que he trobat és en castellà i es titula fidelment: ‘La tierra prometida’.

‘Before I wake’ de Robert J. Wiersema.
Un accident deixa en estat de coma la petita Sherry de cinc anys, filla d’un matrimoni que es desfà per moments. Al principi vaig tenir la temptació de deixar-lo per més endavant, no em venia de gust un drama, pensava deixar-lo pel temps en què la tristor, el fred i les fulles de tardor van de bracet, però no ho vaig fer –afortunadament- i em va sorprendre feliçment amb un gir inesperat entorn a la eterna lluita del bé i el mal i el més enllà. La narració és gairebé sempre en primera persona, però canvia de personatge cada vegada d’una manera lligada amb encert.
Excel·lent debut d’aquest autor que s’ha convertit en best seller de la nit al dia. 312 pàgines d’anar-me preguntant: I ara què? Fins el final...

És sensacional el contacte i la immediatesa que pots obtenir a través de la xarxa de xarxes, fa que els autors siguin més propers als lectors, almenys amb els que he contactat. Els vaig prometre penjar un post dedicat a les seves novel·les i aquí està.

Què hem fet els del PiT darrerament?